dinsdag 14 juni 2011

Werken aan je droomcarrière


Het was de bedoeling iets leuks te schrijven over hersenhelften en creativiteit. Dat wordt helaas een andere keer. We gaan namelijk wat leuks doen!

Droomcarrière
Ik was dit weekend bij een goede vriend en we hadden een heel goed gesprek. Beide zijn we op zoek naar meer. Meer fun, meer Wow! en meer van ons zelf. We hebben beide een kantoorbaan, kids en de dagelijkse beslommeringen. Ja, heus wel een uitdaging hier of daar, maar we hebben beiden het gevoel: Kunnen we niet meer? Is dit het nu? Maar ja, hoe verander je je dagelijkse werk en stap je in je droomcarrière? Nou ja, niet!



Cover boek Richard Branson

Reis
Nee, de stap van kantoorbaan naar het leven van je droom is er niet één. Het is een reis of een richting. En veel mensen stranden al bij de eerste stap. Dit omdat er geen duidelijk eindpunt is en elke stap dus zinloos lijkt. Dat is het echt niet mensen! Soms moet je de berg beklimmen om het uitzicht te krijgen. Maar belangrijker, zolang je zorgt dat het leuk is wat je gaat doen is het nooit zonde van de tijd. Je hebt het immers naar je zin. En waar het nou exact toe leidt? Ach zolang het maar de goede kant op gaat.

Leuke dingen
We gaan dus leuke dingen doen. Gewoon voor de lol en de ervaring. En een verdienmodel? Dat hebben we ook niet! Want daar gaat het allemaal niet om. Zolang je maar op weg gaat naar je droom. En probeer onderweg te genieten.

Filmpjes
We gaan leuke, onzinnige filmpjes maken waarin we producten reviewen of nieuws items bespreken. Waarom? Omdat we dat leuk vinden. Wat straks het beste werkt? Dat zien we wel. Als eerste gaan we lachen. We knallen de filmpjes op Youtube en dan eens kijken naar de reacties van mensen. Daarna proberen we te kijken wat wel en niet werkt.

Gewoon doen
Volgende week maandag kan ik zeggen dat ik enorm gelachen heb! Dan ben ik opgeladen om weer aan de slag te gaan en kan ik me weer verheugen op een volgende opname sessie. Heeft u dat ook? Dat u iets leuks erbij doet om te werken aan uw droomcarrière? Post het hieronder om andere te inspireren? En voor diegene die nog niet dat doen wat ze leuk vinden: Ga het dan doen!

P.S. Ook het schrijven van deze blogs valt onder mijn ‘weg naar de droom’. Richard Branson’s “Screw it, let’s do it” is een van mijn motto’s. De leestip is zijn gelijknamige boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten