maandag 19 september 2011

Iets bijzonders!


Dit weekend ben ik in het Tropentheater naar de GuoGuang Opera Company - “Farewell My Concubine” geweest. Het was inspirerend om Peking Opera te zien. De stijl van opera is zo anders dan wat je normaal in de Nederlandse theaters ziet. Aan het einde van de avond heb je het gevoel dat je iets bijzonders hebt gezien. Behalve mooi en indrukwekkend iets bijzonders, niet alledaags.

#WIM2011
Morgen ga ik ook iets bijzonders zien. Morgen is namelijk #WIM2011. De Inspiratiedag ´het nieuwe verbetermanagement´ van Workimprovers.nl. Luisteren naar en meepraten over verbetermanagement is voor mij iets bijzonders. Behalve dat er leuke sprekers zijn gaat het namelijk over de toekomst. En hoe we samen onze weg kunnen vinden naar een hoger niveau. Dit klinkt natuurlijk wel erg Society 3.0 allemaal. Maar het delen van kennis en ervaringen is gewoon waar het omgaat.

Klachtenmanagement
Waar ik mij op verheug is bijvoorbeeld het item ´Klachtenmanagement in a social World´ met Jitse Knoop. Social media zorgt ervoor dat een klacht of aansprekende slechte ervaring ´viral´ kan gaan waardoor dit enorme effecten op het klantbeeld van een bedrijf kan hebben. Waar ik dan weer op hoop is dat bedrijven ooit vrij zijn van klachten. Dat zij hun netwerk zo op bouwen dat er eigenlijk alleen nog maar vragen zijn. Want stel dat je bijvoorbeeld een product koopt dat niet aan je verwachting voldoet. Dan ging men vroeger klagen, in de hoop gehoord te worden. Maar wat nu als het gehoord worden een vanzelfsprekendheid is? Dan hoef je niet meer te klagen, maar enkel je geld terug te vragen.

Creativiteit
Beleving is alles. En mijn creativiteit en verbetermanagement? Zie het maar als de lijm tussen de dingen. De olie die wrijving wegneemt. Met een open mind wordt #WIM2011 echt iets bijzonders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten